Babica in Dedek na Škofjeloškem že dvajset let

23.10.2020

Na 18. Tednu podeželja na Loškem v prvem tednu oktobra so na Razvojni agenciji Sora s soorganizatorji poudarili blagovno znamko Babica in Dedek, naravni izdelki iz škofjeloških hribov, ki obstaja že dvajset let in je tudi na državni ravni obstala najdlje.

Ob omejujočih protikoronskih ukrepih so sicer izpeljali več dogodkov. Čeprav so vsa leta doslej praznik podeželja organizirali v juniju, je dosti ponudnikov v začetku poletja zaposlenih s številnimi opravili doma na kmetijah, zato so dogodke, predvsem izobraževalne delavnice, letos prvič prestavili na jesen.

Dogajanje združili z Okusi Škofjeloškega
Aktualne vsebine so tako od 3. do 10. oktobra prilagajali sprotnim projektom, predvsem Okusom Škofjeloškega, ki tečejo že vse leto. Sooblikovali so tri dogodke, in sicer dvodnevno predavanje na temo komunikacije v gostinstvu, kulinarično delavnico za ozaveščanje širše javnosti Zelišča in začimbe v kulinariki ter predavanje o pomenu lokalne pridelave Pasti sodobne hrane in kako se jim izogniti. "Kljub temu da udeležencev ni bilo veliko, so bili njihovi odzivi pozitivni, saj so izvajalci vsebine podali na zanimiv, poučen in konstruktiven način. Že 18 let vsebino tedna bogatijo tudi tržnice kmetijskih pridelkov in izdelkov. Letos je bila izvedena le tržnica v Gorenji vasi. Na njej so se poleg ponudnic izdelkov iz volne, naravnih kozmetičnih izdelkov ter sadja in zelenjave predstavili še Klekljarsko društvo Deteljica, Čebelarsko društvo Blegoš in Zavod Kres s projektom Živi Živo," je dogajanje, ki sta ga v naši občini zaključili vodenji po utrdbi Rupnikove linije na Golem vrhu in po Dvorcu Visoko, strnila Kristina Miklavčič, svetovalka za razvoj podeželja in koordinatorka Tedna podeželja na Loškem.

Želijo nadaljnji razvoj lastne blagovne znamke 
Eden osrednjih dogodkov je bilo srečanje ponudnikov oziroma nosilcev blagovne znamke Babica in Dedek v lasti Razvojne agencije Sora, ki je prepoznavnost domačih, lokalnih pridelkov in izdelkov na Škofjeloškem dvignila na višjo raven. O njeni vlogi in učinkih na razvoj podeželja ter kakovostne ponudbe živil na Škofjeloškem je spregovoril Erik Logar, doktorski študent geografije na Univerzi v Ljubljani, ki je sicer predstavil raziskavo o desetih teritorialnih blagovnih znamkah v Sloveniji in širše.
Babica in Dedek, sprva Babica Jerca, Dedek Jaka, je najstarejša znamka na državni ravni, saj se je edina obdržala tako dolgo – kar 20 let. "Ena od posebnosti je ta, da je razvoj znamke rezultat sistematičnega razvojnega dela oz. razvoja dopolnilnih dejavnosti na Škofjeloškem. Po besedah g. Logarja se druga območja po Sloveniji razvoja blagovne znamke niso lotila na ta način, zato tudi lahko razumemo, zakaj se je ohranila tako dolgo," je pojasnila Kristina Miklavčič. "Nosilci blagovne znamke si pri nadaljnjem razvoju želijo več medsebojnega povezovanja in sodelovanja, tudi z rokodelci, ki bi s svojimi izdelki lahko sodelovali pri prezentaciji kulinarično-turistične ponudbe našega območja. Priložnosti vidijo v večjem številu turistov, ki bi obiskali Škofjeloško in tudi posamezne kmetije, pomembni se jim zdijo večji nadzor nad uporabo lokalnih surovin, višja kakovost izdelkov in medgeneracijski prenos znanja," pove Miklavčičeva, ki poudarja še, da si nosilci želijo tudi širše promocije in lastnega tržnika znamke. Prepričani so še, da bi poleg sedanje ponudbe kmetij in rokodelcev blagovna znamka lahko predstavljala tudi turistične, kulturne in naravne značilnosti Škofjeloškega.

Damjana Peternelj