HUDO dobra novinarska izkušnja!

25.3.2021

Tokrat se predstavlja enajst učenk Osnovne šole Poljane, ki so za obvezni izbirni predmet v tekočem šolskem letu izbrale šolsko novinarstvo.

Pričakovanja so bila različna – od tega, da bi se dekleta o novinarstvu česa naučila, pa do tega, da je to predmet, v katerega ne bo treba vložiti kaj dosti truda. Sprva so učenke spoznale nekaj teorije, nato so pisale povzetke, mnenja, novice, pa tudi ankete in intervjuje. Poročale so o kulturnih, naravoslovnih in športnih dnevih – tudi potem ko so se odvijali na daljavo. Spoznale so, da je izbirni predmet šolsko novinarstvo malce poseben. Velikokrat ni vezan le na točno določeno šolsko uro, nemalokrat zahteva pozornost ob dela in šole prostih dnevih, med počitnicami in prazniki. Sprotno spremljanje in odzivanje na različne, dostikrat nenapovedane in nepredvidljive situacije je nujno. Upoštevati je treba časovne roke, v prispevkih pa tudi zborno knjižno slovenščino in urejena pisna besedila.

Da pa bi spoznale novinarstvo v praksi, so se dekleta lotila še malo drugačnega izziva – sodelovanja v radijski oddaji za mlade Hudo!, ki je na Prvem programu Radia Slovenija na sporedu vsako soboto od 9. do 11. ure. Za temo oddaje so naše učenke izbrale hišne ljubljenčke in vse, kar je povezano z njimi – veselje, obveznosti, odgovornost, ljubezen. Posvetile so se tudi zavetiščem za živali in pomenu posvojitev hišnih ljubljenčkov, ki v srečnih okoliščinah lahko najdejo nov, topel dom. 

Čeprav je zaradi protikoronskih ukrepov delavnica potekala na daljavo, so se naše novinarke na njej naučile res veliko – snemale so ankete in intervjuje, jih montirale, za zaključek pa so doživele nekaj najboljšega – sooblikovale so oddajo Hudo! Dne 6. marca je šest učenk na Radiu Prvi v živo sodelovalo v oddaji Hudo!, dve pa sta se prav tako v živo javili od doma. Kako je bilo in kaj jim bo od te izkušnje ostalo v spominu, so zapisale same. Iris: Naša novinarska delavnica, iz katere je na koncu nastala čisto prava oddaja, mi je bila zelo všeč. Videle smo, kako približno poteka delo novinarja, in se spoznale z upravljanjem programa Audacity, ki nam je bil v pomoč pri montiranju zvočnih posnetkov. Tudi naša voditeljica Tadeja Bizilj nam je zelo veliko pomagala in nas vodila skozi ustvarjanje oddaje. Najboljše se mi je zdelo, da smo nekatere dejansko odšle na radio in videle pravi studio ter spoznale tudi tonskega mojstra, ki je skrbel, da se nas je dobro slišalo.

Ema: To je res bila lepa izkušnja, ki mi bo zagotovo ostala v spominu. Sodelovanje v radijski oddaji Hudo! mi veliko pomeni, saj se mi novinarsko delo zdi zelo zanimivo – snemanje intervjujev, vodenje radijske oddaje … Klica iz studia sem se zelo veselila, kakšnih pet minut prej sem bila malo nervozna – mi bo uspelo, bom govorila preveč ali premalo, ali se mi bo zatikalo … Mislim, da mi je na koncu kar dobro uspelo. Vse bi z veseljem še kdaj ponovila, saj rada govorim (včasih kar malo preveč). Če bo le priložnost, bi zelo rada odšla v studio, da bi videla, kako poteka snemanje oddaje v živo.

Špela: Na radiu mi je bilo zelo lepo. Vesela sem, da sem spoznala, kako vse tam izgleda in poteka. Snemanje oddaje je bilo sproščeno, saj voditeljica oddaja pozitivno energijo. Zdi se mi zelo lepa izkušnja in bi jo z veseljem ponovila.

Tadeja: Vse, kar smo pripravljale za oddajo, je bilo zame nekaj novega ter hkrati zelo zanimivega in poučnega. Najboljši del pa je bil na koncu – oddaja v živo. Trema je izginila, saj smo bile vse zelo sproščene, zato se mi zdi, da je vse teklo brez napak in je bilo zelo dobro izpeljano. Naša oddaja je bila lepo sprejeta. 

Manca: Bilo je zelo zanimivo in zabavno. Na začetku sem imela malo treme, ampak potem sem se sprostila. Voditeljica je bila zelo prijazna. Znala nas je sprostiti in pomiriti. Zdaj vem, kako se pripravljajo oddaje, nekatere stvari so kar zapletene. Če bo kdorkoli imel tako priložnost, mu svetujem, da jo izkoristi. 

Tara: Na začetku našega podviga si nisem mislila, da bo tako zabavno in zanimivo. Predstavljala sem si samo, da bomo malo snemali in obdelovali posnetke. Intervjuvanje otrok je bilo zelo zabavno, prav tako pa tudi oblikovanje in učenje novih stvari z računalnikom na zabaven način.

Bernarda Pintar