Iz Glasbene šole Škofja Loka

23.4.2020

Muziciranje na daljavo

Pouk na Glasbeni šoli Škofja Loka kot tudi na drugih vzgojno-izobraževalnih ustanovah od 16. marca poteka drugače.

V različne programe naše šole je vključenih skoraj 500 otrok s širšega območja Škofje Loke, od tega več kot 70 otrok iz občine Gorenja vas - Poljane. V običajnih razmerah pouk na oddelku poteka v prostorih Osnovne šole Poljane, kjer poteka pouk flavte in klavirja, ter v prostorih Osnovne šole Ivana Tavčarja Gorenja vas, kjer potekata skupinski pouk nauka o glasbi in individualni pouk violine, kitare ter violončela.

Učenci iz občine Gorenja vas - Poljane so v okviru Glasbene šole Škofja Loka vključeni tudi v šolske orkestre, ki imajo redne vaje na matični šoli v Puštalu in v prostorih Mestnega pihalnega orkestra Škofja Loka, prav tako pa na lokacijah matične šole obiskujejo tudi pouk nekaterih drugih inštrumentov in plesa (balet, plesna pripravnica). Razen glasbil, na katera se da brez težav igrati več tonov naenkrat (takšna glasbila so na primer klavir, harmonika in kitara), obiskujejo učenci tudi vaje ob spremljavi klavirja (korepeticije), saj ob spremljavi običajno tudi nastopajo, vključujejo pa se tudi v razne komorne skupine, v katerih pod mentorstvom učitelja spoznavajo glasbeno literaturo in vadijo skupinsko igro.

V času omejitev zaradi razglašene pandemije koronavirusa smo pouk prilagodili tudi na naši šoli. Individualne ure potekajo prek posnetkov in videokonferenc, prav tako pa se na daljavo izvaja skupinski pouk nauka o glasbi in baleta. Orkestri in komorne skupine v času omejitev čakajo na čas, ko bo tovrstno druženje spet možno.

V Glasbeni šoli Škofja Loka poučujem flavto od septembra 2016, v dislociranem oddelku Gorenja vas - Poljane pa od septembra 2019. Nad učenci ter nad njihovim sprejemanjem znanja in veselja do glasbe sem navdušena. Sama sem se marca prvič srečala s poučevanjem preko videokonferenc in posnetkov. Tovrstni način poučevanja seveda ne more nadomestiti pristnega stika z učenci, vendar je v obdobju, v katerem smo se znašli, dobra alternativa učenju v živo. Skozi prej naštete možnosti poskrbimo za sprotno vadbo glasbila, analizo vadenja, kjer je mogoče, pa se poslužujemo tudi možnosti skupnega muziciranja z družinskimi člani učencev.
Se pa tako učitelji kot učenci veselimo časa, ko bomo spet lahko imeli pouk v živo, vadili s klavirsko spremljavo ter nastopali.
Nastopi so pomemben del šolanja v glasbeni šoli, saj se naši učenci skoznje urijo v javnem nastopanju, s številnimi nastopi in sodelovanjem na različnih prireditvah pa vnašajo svežino in navdih, ki veje iz njihovega muziciranja.

Ana Kejžar

Luka Železnik, pomočnik ravnatelja

Fotogalerija