Končno spet skupaj – a ne preblizu!

26.6.2020

Besedna zveza, ki je zaznamovala pretekle tri mesece, je bila poleg koronavirusa, epidemije, samoizolacije in še česa prav gotovo »na daljavo«. Šola, kot jo poznamo, se je za ta čas ustavila in se spremenila v šolo na daljavo.

Takega izobraževanja si na začetku marca prav gotovo nihče ni predstavljal. Učiteljice in učitelji so razlagali, utrjevali, dajali naloge, sestavljali preizkuse znanja, popravljali, ocenjevali, se z otroki pogovarjali. Učenke in učenci so brali, pisali, opravljali naloge … Starši so se po najboljših močeh trudili, da so organizirali delo doma in se po potrebi prelevili v učitelje. Najpomembnejše od vsega pa je, da smo ohranili stik. 

Spremenilo se je vse – tudi službe, družinsko življenje, druženje, prosti čas … Spremenili smo se tudi vsi mi.

Poleg pouka so bili na daljavo uspešno izvedeni tudi dnevi dejavnosti. Športni dan se je tako spremenil v družinski pohod po bližnjih hribih, tehniški dan v peko velikonočne potice, kruha, piškotov, mafinov ter ustvarjanje prazničnih dekoracij … Kulturni dan je v domove mlajših otrok povabil Sapramiško in Ostržka, šestošolci so obiskali Narodno galerijo in poustvarjali sliko Ivane Kobilca. Sedmi razred si je ogledali gledališko predstavo Kit na plaži in se seznanil z Downovim sindromom, učenke in učenci osmega ter devetega razreda pa so izdelali bivak iz naravnih materialov po idejah Jožeta Plečnika.

V drugi polovici maja so se šolarji postopoma vračali v drugačno šolo – v številčno razdeljene oddelke, ki so se kasneje spet združili, v učilnice in na hodnike, kjer starejši od 12 let obvezno nosijo maske, kjer si razkužujejo roke in pazijo na varnostno razdaljo. Posamezni oddelki celo dopoldne ostajajo v eni učilnici.

Pomembno je, da šola teče naprej. Veliko je utrjevanja in preverjanja vse snovi, ki so jo učenci spoznavali doma. Vrstijo se športni, tehniški in naravoslovni dnevi, petošolci opravljajo kolesarski izpit. In če vprašamo učenke in učence, kako je bilo, kako je in kakšna je razlika med šolo na daljavo in običajno šolo, so odgovori zelo raznoliki. Učenci prvega triletja so se zelo radi vrnili v šolo, pogrešali so sošolce in svoje učiteljice. Starejši učenci so doma pogrešali druženje s prijatelji in razlago težje snovi, ki ti jo lahko poda samo učitelj, lahko ga kaj vprašaš in ti še enkrat razloži, česar ne razumeš. Učenci osmega in devetega razreda so razdeljeni – kar precej jih pravi, da jim je bilo delo na daljavo čisto všeč, predvsem zato, ker so si lahko sami razporedili čas in ker so lahko zjutraj dlje spali. Vseeno se jim zdi prav, da so se še malo vrnili v šolo, srečali sošolce, prijatelje in tudi učitelje.

Vsaj devetošolci so lahko en teden pred zaključkom pouka zjutraj spali dlje, saj se je njihov pouk končal že 12. junija. Prav oni so bili verjetno zaradi virusa najbolj prikrajšani. Odpadla jim je šola v naravi na Rogli, ki je navadno izvedena v prvem tednu junija. Svojim naslednikom niso mogli predati ključa in ne nazadnje – odpadla je valeta. Pripravili pa so svoj časopis in prireditev, na kateri sta jim ravnateljica Metka Debeljak in župan Milan Čadež podelila spričevala in priznanja.

Bernarda Pintar