Marmor Hotavlje gorenjska gazela

21.10.2021

Družba Dnevnik je v sodelovanju z GZS – Regionalno zbornico Gorenjska izpeljala peti regijski dogodek letošnjega izbora Gazela, v katerem išče najboljša hitro rastoča podjetja. Izbor velja za največji poslovni dogodek v Sloveniji. Gorenjska gazela 2021 je postalo podjetje Marmor Hotavlje. Nominirani sta bili še podjetji Mizarstvo Jezeršek in Protim Ržišnik Perc.

Priznanje je prišlo ravno ob pravem času – v letu, ko družba praznuje tristo let od prvega datiranega izdelka iz hotaveljčana. Blagovna znamka Marmor Hotavlje, ustanovljena pred 73 leti, je danes poznana po vsem svetu, saj so vodilni v luksuznem segmentu opreme jaht. Družinsko podjetje s kamnom opremlja megajahte in druge objekte ter izdeluje unikatno pohištvo in ekskluzivne izdelke. Opremili so več kot 140 megajaht ter sodelovali pri gradnji največje, 180 metrov dolge in najprestižnejše zasebne jahte na svetu. Z razvojem posebne zaščite za kamen, katere izvedba traja tri tedne in ga naredi odpornega proti madežem, so si odprli vrata do velikih ameriških proizvajalcev luksuznega pohištva, kot sta Herman Miller-Knoll in Holly Hunt. Za svetovno razstavo Expo 2020 so izdelali prav posebne mize in rožo vetrov iz hotaveljčana.

Na osnovi referenc in visokotehnološkega znanja izdelajo do dvanajst projektov letno in sodelujejo z enim ali več glavnimi izvajalci. Sodelovanje pri tovrstnih projektih v kamnoseški stroki velja za ekstremno zahtevno in so mu kos le najboljši. Lani so dosegli 15,5 milijona evrov prometa z zavidljivo dodano vrednostjo 61.606 evrov na zaposlenega. V petih letih so prihodki zrasli za več kot šestdeset odstotkov. Poslovni model temelji na prepoznani vrednosti za kupca. "Kjer je kriterij cena, nas ni. Uspeh gradimo na znanju, kakovosti in razvoju. Naša prednost je, da strankam ponujamo celostne storitve – od ideje do končnega izdelka!" Z odliko so se preobrazili v razvojno podjetje in učečo se organizacijo. Zgled so tudi v upravljanju družinskega podjetja in prenosu vodenja na drugo generacijo družinskih članov.

Vizija podjetja je jasna – vlaganja v zaposlene, rast in razvoj. Neprestane izboljšave in razvojne preboje kolektiv 174 sodelavcev dosega sistemsko: z izboljšavami, 5S vitkim modelom za digitalizacijo procesov in inoviranjem. Pohvalijo se z razvojem tehnične rešitve, kako kamen narediti lažji, kar velja za tehnološko zahteven izziv. Dela jim tudi v prihodnje ne bo zmanjkalo, saj bo, glede na podpisane pogodbe, naslednje leto rekordno. Do domačega kamna – hotaveljčana – gojijo izstopajoče trajnosten odnos. Tržijo ga kot ekskluziven kamen. Leta 2019 je bilo podjetje okronano z nazivom kralji kamene dobe.

Mizarstvo Jezeršek je povabilo k sodelovanju v izboru sprejelo z mešanimi občutki, saj so bolj vešči dokazovanja z uspešnim delom. "V 43 letih smo se ogromno naučili in pridobljeno znanje je naša prednost. Za uspeh je treba delati preudarno na vseh nivojih podjetja, spremljati novosti na področju tehnologije in izdelkov ter optimizirati delovne procese. Dobro sodelovanje in korekten odnos s strankami, dobavitelji in zaposlenimi mora biti samoumevno," je povedal direktor Jernej Jezeršek. Imajo zelo dobro in strokovno podkovano ekipo sodelavcev, mnogi med njimi so v podjetju zaposleni že dolga leta. "So projekti, ki terjajo veliko posvečanja razvoju in časa, a nas to ne odvrne. Bolj kot je projekt zahteven, večje je zadovoljstvo, ko ga izpeljemo." Nenehno spremljanje želja in potreb trga ter vlaganja v novo tehnološko in programsko opremo so ključni za dobre rezultate. Ta čas se posvečajo digitalizaciji sistema in testirajo nove tehnološke rešitve. "Glede širitve je naš cilj iskanje novih partnerjev v tujini. Želimo stabilno, a ne prehitro rast." V zadnjih letih so povprečno dosegli 12-odstotno rast. Izdelali so več kot 12 tisoč stopnic, a niti dva izdelka nista enaka. Njihove stopnice krasijo objekte po vsem svetu. Sodelujejo tudi pri drugih projektih. Za svetovno razstavo Expo 2020 v Dubaju so skupaj z zunanjimi sodelavci izdelali leseni 'parasol za slovenski paviljon. "Idejna zasnova in dizajn nista naše delo. V sodelovanju s podjetjem CBD ter zunanjimi sodelavci smo le tehnološko razvili in izdelali parasol. Sama izdelava ni predstavljala težav, zahtevnejša je bila zasnova, po kateri se mora parasol zložiti kot legokocke." Parasol dimenzije 45 krat 20 metrov predstavlja ribniško sito, je rahlo usločene in konične oblike, zato noben sestavni del ni enak drugemu.

Lidija Razložnik