Muziciranje na daljavo ostaja

4.2.2021

V Glasbeni šoli Škofja Loka, dislociranem oddelku Gorenja vas - Poljane, pouk v času epidemije poteka po spletu.

Vodja oddelka in učiteljica violončela Nika Selak po več kot dveh mesecih takega načina dela pojasni, da je pouk violončela na daljavo stekel bolje, kot je pričakovala. "Pri učencih se mogoče pozna, da niso obremenjeni z drugimi popoldanskimi aktivnostmi in prevozi med lokacijami, zato imajo več časa za vadenje. Zdi se mi, da smo hitro usvojili uporabo računalnika in telefona za pouk po videokonferencah. Seveda pa se taka oblika pouka nikakor ne more primerjati s poučevanjem v živo. Prednost vidim predvsem v tem, da je oblika pouka na daljavo še vedno boljša, kot da pouka sploh ne bi izvajali." 
Z učenci se srečuje dvakrat tedensko, da nadzoruje njihovo vadenje in napredek. "Bolje smo se povezali tudi z ostalimi družinskimi člani, vse poteka v bolj sproščenem vzdušju. Je pa violončelo inštrument, ki zahteva sprotno popravljanje drže obeh rok pri igranju, svojim učencem v živo to precej lažje pokažem, demonstriram. Po računalniku je to veliko težje. Dogaja se tudi, da zamuja zvok, kar delo dodatno precej oteži, komorna igra in orkester pa po aplikacijah zaradi zamika v zvoku nista izvedljiva." Prav tako ne morejo izvajati korepeticij (vaj z učiteljem pianistom), ki predstavljajo pomemben del glasbenega izobraževanja.

Več tehničnih težav pri pouku nauka o glasbi
"Rezultat dela na daljavo niti slučajno ni sorazmeren s količino vloženega dela in truda," je prepričana Maja Voje, ki izvaja skupinski pouk nauka o glasbi in je učencem sprva posredovala učno snov v obliki pisne in posnete ustne razlage, posnetkov ritmičnih in melodičnih vaj ter pesmi v spletnih učilnicah. "Ta način je primeren za otroke, ki so notranje motivirani in disciplinirani," ocenjuje. Od januarja dalje se z učenci srečuje v živo na videoprenosu, pri čemer opaža, da je ta način veliko bolj učinkovit pri tistih, ki se sami težko spravijo k delu in za izpolnjevanje svojih šolskih obveznosti potrebujejo več spodbude.
"Pri videoprenosih so v nezavidljivem položaju tisti, ki imajo slabše računalnike in slabo internetno povezavo. Pogosto zaznam pri otrocih stisko, ki izhaja predvsem iz slabih tehničnih pogojev za delo. Pri pisnem načinu komunikacije so bili nekateri učenci zelo odzivni, drugi so se redko oglasili, pri pouku v živo pa je obisk skoraj vedno stoodstoten."
Pri uporabi videokonference v sistemu eGlasbenaŠola (ki ga trenutno uporabljajo) se srečuje s tehničnimi napakami in težavami s povezavo: "Dogaja se, da se doma na pouk res skrbno pripravim, potem pa zaradi tehničnih zapletov ure sploh ne morem izpeljati. Verjetno bo sledila menjava na tretji način dela." Kljub vsemu ji je uspelo na daljavo oceniti znanje učencev.

Učenci in učitelji v Glasbeni šoli zelo pogrešajo tudi nastope in poslušalce. Letos bodo pustni koncert izvedli v obliki posnetka, tako kot so pripravili tudi božično-novoletne čestitke. Učenci se bodo posneli v pustnih maskah, posnetke pa bodo na šolskem YouTube kanalu in na šolski spletni strani objavili na pustni torek.

Otroci še bolj potrebujejo spodbudo staršev
Zdaj učenci potrebujejo več spodbude staršev kot prej, ugotavljata obe sogovornici. "Predvsem na začetku pouka na daljavo je bila pomoč staršev nujna za to, da smo vzpostavili stik po spletu, učenci so pomoč potrebovali tudi pri postavitvi stola, notnega stojala in samega violončela tako, da sem jih dobro videla v kadru," pove Nika Selak. Predvsem pri mlajših je prisotnost staršev še potrebna, zato jim je hvaležna za podporo. Maja Voje dodaja, da so najpomembnejši "spodbujanje, spodbujanje, pa tudi kontrola in tehnična pomoč".

Pouk v učilnicah ni samoumeven
Nika Selak je z učenci in njihovimi starši ves čas v stiku in sproti rešujejo morebitne težave, tako da ocenjuje, da nima več dela kot prej, Vojetova pa priznava, da je dela s službenimi obveznostmi vsaj še enkrat toliko kot prej: "Ko sem po spomladanskem valu epidemije ponovno začela poučevati v razredu, se mi je zdelo, kot da ne odhajam od doma v službo, ampak na počitnice. Takih 'počitnic' v obliki vrnitve v razred se že neizmerno veselim." Upa, da se bomo vrnili v socialno življenje prej, preden bodo otrokom ugasnile iskrice v očeh: "Opazila sem, da na nekatere že lega malodušje. Upam, da nas je življenje v tem času naredilo močnejše in boljše, predvsem pa bolj hvaležne za možnosti, ki smo jih še pred kratkim imeli. Ni samoumevno, da nam pripadajo."

Damjana Peternelj

Fotogalerija