Po šestih desetletjih spet zbrani motoristi

22.7.2021

V Gorenji vasi so obudili spomin na motoristično dirko na Žirovski vrh s štartom pri stari gorenjevaški šoli in ciljem pod vrhom Javorča, ki je potekala davnega leta 1959.

Organizirali so jo navdušenci nad motorji v sodelovanju z Ljudsko tehniko Trebija, ki je v tistem času izvajala dejavnost avtošole. Organizacija je bila preprosta, saj je starter Rajko Jelovčan čas meril kar z budilko.

Idejo za ponovno srečanje po dolgih letih je organizator letošnjega srečanja starodobnih motorjev v Gorenji vasi Edo Dolenc, sicer predsednik Moto kluba Leteči Kranjci, dobil ob lanski stoti obletnici prve motociklistične dirke na Slovenskem, ki je potekala od Podlipe do Smrečja avgusta leta 1920. Ob koncu dirke leta 1959 so se tekmovalci fotografirali na prostoru med Krunceljnovo in Posavčevo hišo, zato so se na istem mestu zbrali tudi letos. Pridružili so se tudi drugi člani Moto kluba Leteči Kranjci in prijatelji. Prostor jim je ponudil sedanji lastnik Dušan Pintar. Od tekmovalcev iz leta 1959 so bili prisotni Edo Dolenc, Jože Demšar, Franc Polajnar in Stane Pustavrh. Med desetimi nekdanjimi tekmovalci so bili še Janko Vidmar, Franc Justin, Simon Mlakar, Metod Križnar, Ciril Košir in Tone Tavčar. Dolenc je takrat tekmoval z motorjem Puch TF 250, Demšar s Horex Regina, Polajnar z MW Augusta 175, Pustavrh s Horex Regina, Vidmar z DKW 200, Justin s Puch TF 250, Mlakar z DKW 175, Križnar s Puch 250, Košir z Adler 250 in Tavčar s Puch 175. Krožno vožnjo so začeli pred staro šolo, tako kot pred 62 leti, a z nižjo hitrostjo. Prvi postanek so imeli pri lovski koči na Javorču, sledila je vožnja do kmetije pri Bukovcu, kjer so se okrepčali, nato so se ustavili pri podzemni utrdbi Rupnikove linije na Golem vrhu in si jo ogledali, potem pa se z vožnjo skozi Lučine vrnili v Gorenjo vas, s postankom za pozno kosilo v gostilni Jager na Dolenji Dobravi. Najstarejši motor na tej vožnji, znamke AJS 500, je imel letnico izdelave 1917. Dolenc, sicer tudi restavrator motorjev, opaža upad zanimanja za starodobnike in njihovo restavriranje. Rezultat je maloštevilno članstvo v motoklubu, otežena organizacija prireditev in posledično izpad podpore na razpisih iz javnih sredstev. Upanje mu dajejo posamezni mladi navdušenci za staro tehniko.

Jure Ferlan