Šolsko leto se končuje

26.6.2020

Na OŠ Ivana Tavčarja se je po pandemiji ponovno začel pouk v šoli, saj ne bi bilo dobro, da bi učenci pol leta ostali doma brez prave šole in socialnih stikov. Pozornost je namenjena učenju in čim bolj normalnemu zaključku šolskega leta ter preprečevanju širjenja koronavirusa.

Otroci so se maja in junija postopoma vračali v šolske klopi: 18. maja prva triada, 25. maja devetošolci in 1. junija še preostali učenci od četrtega do osmega razreda. Osnovnošolce smo povprašali, kaj menijo o vrnitvi v šolo. Zanje ima ta dobre in negativne strani. Super je, da so se po dveh mesecih karantene zopet srečali s sošolci, saj so jih zelo pogrešali. Za preprečevanje okužbe s še ne dovolj raziskanim virusom covida-19 se je treba držati ukrepov, ki jih je zapovedala slovenska vlada. Všeč jim je zapoved, da se torbe pustijo v šoli in da ni domačih nalog. Naučili so se, kako preprečevati kapljično okužbo – kihanje v rokav, prijemanje kljuk s komolcem, pravilno umivanje rok. Nekateri so spoznali, da se računalnik ne uporablja le za igre in zabavo, ampak je pripomoček za nabiranje novih znanj. Več učencev podpira idejo, da so v razredu lahko obuti v čevlje. Dobro se jim zdi, da so ves čas v eni učilnici in ni treba vsako uro »pakirati« šolskih potrebščin v torbo ter se seliti. Obdržali bi manjše število ocenjevanj, pouk brez predur, šestih ter sedmih ur. Imajo boljše ocene, kot bi jih imeli pri rednem ocenjevanju v šoli. Dobro je, če imajo osebni prevoz, kolo ali da lahko v šolo pridejo peš. Učencev ni strah okužbe. 

Pogrešajo druženja
Osnovnošolcem pa ni všeč, da morajo zgodaj vstajati in pravočasno priti v šolo. Pogrešajo druženja po hodnikih in avli, saj morajo odmore preživeti v svoji učilnici. Če gredo po šoli, morajo nositi maske, le v učilnici so lahko brez nje. Nekatere moti, ker morajo (pre)pogosto umivati roke in jih razkuževati. Sošolcu ne smejo posojati šolskih potrebščin. Pri urah športa se lahko samo sprehajajo in tečejo, saj so rekviziti prepovedani; najbolj pogrešajo igre z žogo. Tudi garderobnih omaric ne smejo uporabljati. Izbirne predmete imajo kot pouk na daljavo. Na avtobusih in kombijih sedijo na določenih mestih. Veliko sedežev mora ostati nezasedenih, da se ohranja varna razdalja.

Razredniki so naredili fiksen sedežni red po svoji presoji, kar nekaterim učencem ni všeč. Iz koronačasa bi obdržali predvsem manj ocen in nič domačih nalog. Tudi za učitelje je prišlo do sprememb. Nekaj nevšečnosti povzročajo selitve v matične učilnice posameznih oddelkov, saj so interaktivne table in projektorji različni, veliko je gradiva in pripomočkov, ki jih nosijo s sabo. Ugotavljajo, da je snov drugega ocenjevalnega obdobja neutrjena, nepreverjena in le deloma ali nič ocenjevana, kar pomeni, da učenci snov slabše znajo. Nekateri šolarji so slabo delali na daljavo in imajo velik primanjkljaj v znanju. Učenci osmega in devetega razreda imajo pouk pri vseh predmetih kot oddelek, ne po skupinah. To pomeni, da so se za nekatere učence zamenjali tudi učitelji (in to zadnji mesec pouka). Upoštevati je treba na novo uzakonjene predpise in priporočila za izvajanje pouka, ocenjevati učence s pomočjo videokonferenc oziroma v šoli. Učiteljem so zapovedane maske, kar otežuje razumljivo in primerno glasno govorjenje v razredu. Stalno so prisotni v razredu, tudi med odmori. Strah jih je, da bi se okužili in bolezen širili naprej. Vodstvo šole je sledilo navodilom za ponoven zagon šole, informiralo starše učencev in zaposlene ter organiziralo pouk na novo.

Vse zaposlene veseli, da se je povečala osnovna higiena, saj učenci bolj umivajo roke kot prej. Na šoli je mirno, saj se učenci ne selijo iz učilnice v učilnico. Pouk v živo je bolj dinamičen, neposreden in učitelju daje takojšnjo povratno informacijo o znanju učencev. Zaradi ugotavljanja, kolikšne primanjkljaje v znanju ima posamezni učenec, že snujejo načrte, kako nadoknaditi zamujeno v naslednjem šolskem letu.

Uspehi na tekmovanjih
Kljub odpovedi številnih tekmovanj iz znanja in športa so naši učenci dosegli več zlatih in srebrnih priznanj. Kristina Ferlan je dosegla zlato priznanje na državnem tekmovanju iz glasbe – glasbena olimpijada (mentorica Neža Erznožnik). Na državnem tekmovanju iz razvedrilne matematike sta dosegla zlato priznanj Tjaša Demšar in David Jeraša, iz Matemčka Neja Biček in tudi na tem področju Tjaša Demšar, ki je bila zlata še iz logike. Srebrna priznanja iz Matemčka so prislužili Lučka Peternelj, Vida Krek, Tjaša Peternelj, Urban Slabe in Ožbej Slabe. Za vsa tekmovanja iz matematike in logike je bila mentorica Polona Mlinar Biček. Šolsko leto 2019/2020 zaključujemo v nenavadni pokoronasituaciji. Mogoče jo vsi lahko vzamemo kot šolanje za primer ponovne, še nevarnejše svetovne pandemije. Smo tokrat naredili izpit? Ali smo pripravljeni na novo nenavadno situacijo?!

Nina Dolenc, mentorica novinarskega krožka