Najstnik iz Volake za volanom dirkalnika

4.2.2021

Nejc Trček iz Volake se kljub rosnim sedemnajstim letom že uveljavlja na področju tekmovalnega avtomobilskega športa. Takoj ko je bilo možno, pri šestnajstih letih, je opravil avtomobilski vozniški izpit s spremljevalcem. V pogovoru je opisal svoje začetke v tej posebni športni panogi.

Kdo vas je navdušil za ta šport, ali imate kake vzornike?
Za ta šport sta me navdušila ati Klemen in ata Dane, ki sta prav tako uspešna dirkača. Tekmovala sta v reliju, avtokrosu in sedaj na GHD. Na domači dirki v Lučinah imamo načrt, da nastopimo vse tri generacije, kar se v Sloveniji še ni zgodilo. Posebnih vzornikov sicer nimam, spoštujem vse, ki jim uspe nastopiti na dirki, saj vem, koliko truda je potrebnega.

V katerih kategorijah tekmujete?
Tekmujem v gorskohitrostnih dirkah, ki je ena izmed kategorij avtomobilskega športa. Tekmujemo na zaprti progi, katere dolžina je odvisna od prizorišča, dolga je povprečno pet kilometrov.

Ali je to tehnično in finančno zahteven šport?
Je dokaj zahteven. Priprave se začnejo že veliko dni pred dirko. Avto je treba vrhunsko pripraviti, da na dirki ni tehničnih težav in posledično slabšega rezultata. Ta šport pa je tudi z vidika financ zelo zahteven. V lanski sezoni se moram zahvaliti predvsem generalnemu sponzorju piceriji Marco Polo in drugim, da so mi pomagali pri izpolnitvi otroških sanj. Za letošnjo sezono pa še vedno poteka iskanje novih sponzorjev, ki so vedno dobrodošli. Seveda pa moram tudi pohvaliti sorodnike in družino, saj tudi brez njih ne bi šlo, saj je to pomemben dejavnik v tem športu.

Kje vse ste že tekmovali, kakšne so dosedanje uvrstitve?
Sezona 2020 je bila moja krstna sezona. Dirkal sem s pokalnim Renaultovim modelom Twingo ekipe Lema racing. V tej kategoriji imamo vsi iste avtomobile in se tako pokaže le talent voznika, in ne sam avtomobil. Z njim sem nastopil na nekaj testiranjih, in ker je bilo veliko odpovedi dirk zaradi virusa, sem lahko nastopil le na dirki v Ilirski Bistrici, ki običajno šteje za evropsko prvenstvo. Na Hrvaškem v Novem Marofu sem bil najhitrejši na stezi in premagal tudi vse druge že izkušene in navožene dirkače. V Ilirski Bistrici pa sem dosegel četrto mesto v kategoriji do 21 let v dežju, kar so bili zame sploh prvi kilometri na mokri podlagi, saj pred tem še nisem vozil v dežju, ker vozniškega dovoljenja še nimam.

Za katere starostne skupine je primeren avtošport? Je podoben "nemotoriziranim" športom ali se od njih razlikuje, zlasti glede kondicijskih priprav in starosti tekmovalcev?
V Sloveniji je zelo malo avtomobilskih dirkačev mlajših od 18 let. V Ilirski Bistrici smo bili trije. Veliko jih nastopi na dirki šele po opravljenem vozniškem izpitu. Za ta šport veliko ljudi misli, da ni treba nič fizičnih in kondicijskih priprav, ampak ni tako. Dirka zahteva tudi veliko kondicije in zbranosti, zato se je pomembno pripraviti tudi s tega vidika.

V Sloveniji je zelo malo avtomobilskih dirkačev mlajših od 18 let. V Ilirski Bistrici smo bili trije. Veliko jih nastopi na dirki šele po opravljenem vozniškem izpitu. Za ta šport veliko ljudi misli, da ni treba nič fizičnih in kondicijskih priprav, ampak ni tako. Dirka zahteva tudi veliko kondicije in zbranosti, zato se je pomembno pripraviti tudi s tega vidika.

Kaj vas najbolj privlači v avtošportu?
V tem športu me najbolj privlači to, da je to šport s srcem. Potrebnega je veliko odrekanja, veliko varčevanja za dirke in veliko časa si je treba vzeti, da lahko nastopiš na dirki. Veliko je tudi navijačev, ki navijajo za vse, kar je poseben čar.

Kje trenirate?
Trenirati z dirkalnim avtomobilom je težje, saj v Sloveniji ni primerne proge za to. Hodil sem na Hrvaško na Grobnik in v Novi Marof. Bil sem tudi v Sloveniji v Krškem, vendar je to proga za gokarte. Navadna odprta cesta pa ni primerna za treninge, saj bi tako ogrožal sebe in vse druge udeležence v prometu.

Kakšni so načrti za letošnjo sezono?
V sezoni 2021 bom nastopil z bistveno močnejšim dirkalnikom MG Zr 105 ekipe Mrak racing team. Če bodo finance dovoljevale, nameravam nastopiti na osmih dirkah, in sicer v Sloveniji, Avstriji, Italiji in na Hrvaškem. Najbolj se veselim domače dirke v Lučinah, na kateri še nisem nastopil, saj je bila lani odpovedana zaradi virusa. Na vsako dirko bom šel v lov na čim višja mesta v diviziji 1 ter na vrh prvenstva do 23 let.

Jure Ferlan