Opozorilna petminutna zapora ceste

18.4.2024

Na pobudo župana Milana Čadeža, poslanca Žana Mahniča in predstavnika občanov Petra Rihtaršiča so konec marca za pet minut zaprli promet na cesti Gorenja vas–Hotavlje. Tako so želeli opozoriti, da se kljub obljubam na državnih cestah, ki so nujno potrebne obnove, v njihovi občini nič ne premakne.

Zaporo so izvedli na najbolj nevarnem odseku omenjene ceste, kjer je bilo po besedah pobudnikov akcije že več nesreč, dnevno pa tu naštejejo okoli 4500 vozil. Kot je opozoril predstavnik občanov Peter Rihtaršič, sta nevarna hoja in kolesarjenje po cesti, prav tako srečevanje tovornjakov in avtobusov. Obenem so ob tej priložnosti opozorili na še dva nevarna odseka v občini, in sicer na cestah Gorenja vas–Todraž in Trebija–Sovodenj. Pričakujejo, da se na cesti Gorenja vas–Hotavlje začnejo odkupi zemljišč za rekonstrukcijo ceste in nadaljujejo dela na cesti Gorenja vas–Todraž, za cesto Trebija–Sovodenj, kjer je semafor že od leta 2017, pa čakajo na objavo razpisa za izbiro izvajalca del.

Zaslužijo si boljše ceste
»Zelo nas boli, da smo imeli za obnovo vseh omenjenih odsekov državnih cest že predvidena sredstva v državnem proračunu v letih od 2022 do 2025, a jih je zdajšnja vlada prerazporedila,« je razočaran župan Milan Čadež, ki meni, da je bila to glede na slabo stanje cest zelo nestrokovna odločitev. Vrednost projekta za obnovo ceste Gorenja vas–Hotavlje je ocenjena na 6,8 milijona evrov, pri čemer je prejšnja vlada za projekt do leta 2026 predvidela skupaj štiri milijone evrov. V sklopu projekta so predvideli širitev cestišča in gradnjo pločnika v celotni dolžini od Gorenje vasi do Hotavelj ter izgradnjo novega mostu in krožišča na Hotavljah. Že lani so bili po besedah Žana Mahniča predvideni odkupi zemljišč in objava razpisa za izbiro izvajalca, letos pa bi se morala začeti gradnja. »Letos bi potrebovali le sto tisoč evrov, da bi lahko začeli odkupe zemljišč, a je vlada umaknila že zagotovljena sredstva.« Podobno se je zgodilo s sredstvi za ureditev ceste Gorenja vas–Todraž, kjer gre prav tako za zelo nevaren cestni odsek do industrijske cone, kjer dnevno naštejejo 900 vozil, od tega veliko tovornjakov. Ob tem so opozorili, da cesta vodi tudi mimo vrtca na Dobravi. Dve tretjini prvega odseka je že urejenega, treba pa bi bilo nadaljevati odkupe zemljišč in objaviti razpis za izbiro izvajalca. Vrednost omenjenega projekta ocenjujejo na 3,8 milijona evrov. Za projekt obnove ceste Trebija–Sovodenj, kjer manjka le še zadnjih petsto metrov, pa so po Mahničevih besedah sredstva v proračunu ohranili. »Vendar se, iz meni neznanih razlogov, ne odločijo za izvedbo razpisa za izvajalca del.« Župan je ob tem dodal, da po vseh naštetih državnih cestah potekata tudi obe trasi kolesarskega maratona Franja. »Že lani smo opozorili, da si kolesarji in občani zaslužimo boljše ceste. Tudi poslanec Žan Mahnič je že lani decembra opozoril, da bi morala dela že potekati, a jih je vladajoča koalicija z odvzemom finančnih sredstev ustavila, še preden so se začela.«
Protest je bil zato opozorilo vladi in ministrstvu za infrastrukturo, naj zagotovijo potrebna sredstva za izvedbo vseh treh projektov, je poudaril Mahnič in dodal: »Ljudje so resnično slabe volje, ker se je odvzelo tisto, kar je bilo že dano, in se stvar ne premakne. Če ne bo premika v prihodnjih tednih, bomo takšne proteste nadaljevali, vendar bodo ti protesti še večji, zapore pa daljše.« Ob tem so napovedali možnost zapore ceste tudi v času Maratona Franja.

Hvaležni za že izpeljane projekte
Ob tem pa je župan poudaril tudi projekte, ki so jih na državni cestni infrastrukturi v sodelovanju z direkcijo za infrastrukturo izpeljali v zadnjih petih letih. Zgradili so krožišče v Poljanah, obnovili državno cesto Lučine–Suhi Dol, postavili nov most čez Poljansko Soro v Gorenji vasi, obnovili del državne ceste Trebija–Sovodenj in preplastili glavno cesto po Poljanski dolini od Visokega do Brodov. Kot je poudaril, so za to zelo hvaležni.

Mateja Rant