Označeno celotno Gorenjsko kolesarsko omrežje

20.4.2023

Od decembra lani do konca aprila letos poteka označevanje Gorenjskega kolesarskega omrežja na 640 kilometrih državnih in lokalnih kolesarskih povezav na Gorenjskem, tudi v naši občini. Vrednost postavitve signalizacije je sto tisoč evrov.

Gorenjska je prva regija v državi, ki je enotno označila tako državno kot tudi lokalno omrežje z namenom, da se na terenu označeno kolesarsko omrežje ustrezno promovira in predstavi njegove potenciale za področji turizma in trajnostne mobilnosti.

Projekt je bil zasnovan v okviru Svetovalnega organa gorenjske regije za razvoj kolesarstva (SORK) kot strokovnega telesa Odbora za okolje, prostor in infrastrukturo pri Razvojnem svetu gorenjske regije, pri katerem si prizadevajo za celosten razvoj kolesarstva na regionalni ravni že od leta 2016. Odbor sestavljajo predstavniki treh razvojnih agencij (Regionalne razvojne agencije Gorenjske – BSC Kranj, Razvojne agencije Zgornje Gorenjske in Razvojne agencije Sora), predstavniki gorenjskih občin ter predstavniki treh nevladnih organizacij, povezanih s kolesarstvom.

Idejni vodji projekta sta Andrej Zalokar iz društva Rekreatur in Stevo Ščavničar, nekdanji direktor Razvojne agencije Zgornje Gorenjske. Vodila in koordinirala ga je Razvojna agencija Zgornje Gorenjske v sodelovanju z Ministrstvom RS za infrastrukturo, Direkcijo RS za infrastrukturo ter gorenjskimi občinami, ki so se jim pridružile še občine Cerkno, Kamnik, Komenda, Logatec, Medvode in Vodice. V letih od 2019 do 2021 so za potrebe gorenjskega kolesarskega omrežja geolocirali celotno omrežje, izdelali spletno stran, logotip, zemljevid celotnega omrežja ter 14 manjših kart, pripravili pet izletov, vzpostavili profil na Instagramu. V okviru projekta LAS E-nostavno na kolo so leta 2021 osnovno karto dopolnili in ponatisnili, dodatno so vnesli lokacije polnilnih postaj za električna kolesa, kolesarskih počivališč in servisnih stebričkov.

»GKO lahko šele zdaj, ko bodo povezave na terenu fizično označene, začnemo razvijati s ciljem, zaradi katerega smo ga vzpostavili, tj. urejena infrastruktura, ki turističnim in drugim deležnikom omogoča razvoj kolesarskega turizma in izboljšanje kolesarske infrastrukture na lokalnih in regionalnem nivoju,« povedo koordinatorji in dodajajo: »Na trasah namreč, poleg kolesarjem prijaznih ponudnikov, želimo spodbujati postavitev kolesarskih števcev, polnilnic za električna kolesa in vsega drugega, kar v urejeno kolesarsko omrežje, ki bo primerljivo s tistimi iz kolesarsko razvitih držav, sodi,« še povedo snovalci Gorenjskega kolesarskega omrežja, ki že imajo načrte za nadgradnjo, vendar bo njihova uresničitev odvisna predvsem od virov financiranja.

Damjana Peternelj