Veronika Klemenčič zlata v statističnih igrah

20.4.2023

Da pregovor, da gre v tretje rado, drži, tokrat potrjuje udeležba 17-letne Veronike Klemenčič iz Studorja na evropskih statističnih igrah. Letos se ji je prvič uspelo uvrstiti med deset najboljših med 487 tekmovalnimi ekipami ter osvojiti osmo mesto na državni ravni in zlato priznanje.

Evropske statistične igre so mednarodno ekipno tekmovanje, ki med srednješolci spodbuja zanimanje za statistiko in uporabo uradnih statističnih podatkov. Dijaki se ob podpori mentorjev preizkusijo v različnih veščinah statistične pismenosti: reševanje različnih statističnih problemov in nalog, iskanje podatkov ter priprava statistične analize. Tekmovanje poteka dvostopenjsko: na nacionalni in evropski ravni.

Dijakinja tretjega letnika gimnazije Škofja Loka uživa v delu s statističnimi podatki. »Najbolj me navdušuje, kaj vse lahko izračunamo in ugotovimo na podlagi na prvi pogled neuporabnih podatkov.« Na tekmovanje se je prijavila, saj rada premaguje nove izzive in dosega zastavljene cilje. Kot pojasnjuje, je več časa namenila pripravi raziskovalne naloge kot odgovarjanju na sklope statističnih vprašanj. »Pravila glede oblike in vsebine predstavitve naloge so bila zelo natančno določena. Iz obsežne baze podatkov sem morala izbrati tiste, ki so me najbolj zanimali, ter jih uporabiti pri računanju statističnih kazalcev, ki so mi pomagali pri doseganju zastavljenih ciljev in vrednotenju postavljenih hipotez.« V raziskavi je skušala ugotoviti, kaj vpliva na izbiro študija v Sloveniji. Temo si je izbrala sama izmed tem oziroma podatkov, ki so bili na voljo. »Na srečo so bili med podatki tudi taki, ki so me pritegnili – naslednje leto bom namreč morala tudi sama izbrati smer študija. Ne morem reči, kateri del tekmovanja je bil težji, saj sem oba reševala z veseljem. Ko te nekaj pritegne, ni nič zares težko!« Raziskovalna naloga je bila izdelana na osnovi statističnih podatkov za obdobje 2017–2020 za celotno Slovenijo po statističnih regijah in občinah. Podatki so se nanašali na predšolsko, osnovnošolsko, srednješolsko in terciarno izobraževanje. Poleg podatkov o številu udeležencev posamezne vrste izobraževanja so bili na voljo tudi podatki o številu zaposlenih v izobraževalnem sektorju, ločeni po starosti in spolu. Za pripravo naloge je potrebovala teden dni: »Pripravljala sem jo med počitnicami, tako da sem si vzela čas za poigravanje s statističnimi podatki, ki sem jih obdelala v Excelu, za grafični prikaz pa sem uporabila Datawrapper. Profesorica Mateja Močnik, ki je bila moja mentorica, mi je svetovala pri izbiri teme za raziskovalno nalogo, jo pred oddajo pregledala in predlagala morebitne popravke, za kar se ji iskreno zahvaljujem. Če koga zanima, kaj vse vpliva na izbiro študija v Sloveniji, odgovore najde v moji raziskovalni nalogi. Zanimiv je npr. podatek, da je bilo v obdobju 2017–2020 v naši občini 42 študentov na tisoč prebivalcev, kar je nad slovenskim povprečjem.«

Veronika Klemenčič se s statistiko ne srečuje prav pogosto, jo pa tako kot informatika zanima. Matematika jo je pritegnila že v osnovni šoli in tako se je vsa leta udeleževala tekmovanj iz matematike in logike. Leta 2020 sta skupaj s sestro Marijo osvojili naslov državnih prvakinj v tekmovanju Logična pošast. Zlato priznanje ji dokazuje, da zmore marsikaj, saj si poleg šolskih obveznosti vzame čas tudi za poslušanje in ustvarjanje glasbe, branje in igranje v gledališki skupini Oder na stežaj in impro skupini Osti Jarej. »V zadnji uprizorjeni predstavi z naslovom Sen avtorja Enrica Luttmanna sem odigrala vlogo umetnostne kritičarke,« doda.

Lidija Razložnik