Vse nas bogati

18.11.2021

V teh neprijaznih in težkih časih je zelo pomembno, da so šole odprte. Vsi vemo, da šola mladim ne daje samo znanja, ampak mnogo, mnogo več. V šoli se družijo, učijo sprejemanja, strpnosti, sobivanja in tudi upoštevanja pravil ter ločnic med lastnimi pravicami in pravicami drugih.

Za sabo že imamo izkušnjo zaprtih šol in dela na daljavo, ko so bili otroci oropani socialnih stikov, spodbud, igre z vrstniki, tudi prepira in sklepanja kompromisov. Zaprtja šol si ne želimo več. Samo skupaj – v učilnicah, na športnih dnevih, ob ogledu kulturnih prireditev, na šolskih tekmovanjih in povsod drugod – lahko otroci spoznavajo približek življenja in se učijo sobivanja, soodvisnosti in raznolikosti v skupnosti. Pri tem je odločilnega pomena, da vse otroke ozaveščamo o drugačnosti, sprejemanju, strpnosti …

Učenci so poučevali
Letošnji oktober je bil posvečen svetovnemu dnevu učiteljev, ki ga praznujemo 5. oktobra. In kako je biti učiteljica ali učitelj? Nekaj učencev je to izkusilo – poučevali so angleščino, slovenščino in matematiko. Na izvedbo učnih ur so se vnaprej dobro pripravili in izpeljali odličen pouk. Bilo je zanimivo, zabavno in drugačno od običajnih ur. Po odzivih sodeč bomo kaj podobnega še ponovili.

Kulturni dan o filmu in glasbi
Ko izvajamo različne dneve dejavnosti, smo ponovno bolj vezani na šolske prostore in na okolico šole. Za vsako dejavnost imamo pripravljenih več načrtov
– kako delo poteka, če zdravstveni ukrepi niso strogi, na kakšen način se odvija, če so ukrepi zaostreni, in kako poteka, če se otroci šolajo na daljavo. Zadnji kulturni dan je zaradi strožjih ukrepov za vse učence potekal v šoli. Bil je zelo zanimiv – učenci so se veliko naučili in spoznali, da tako kot stvari in ljudje tudi vrste umetnosti ne morejo obstajati same zase oz. da nas vsakršno prepletanje in različnost bogatita. Filmska glasba je zelo lep primer take simbioze in otroci so na kulturnem dnevu iskali in spoznavali povezave med filmom in glasbo ter jih tudi ustvarjali.

Svet glasbil se je imenoval kulturni dan za učence od prvega do petega razreda. Poslušali so simfonično pravljico in izdelovali glasbila, na koncu pa so se preizkusili v ustvarjanju glasbene spremljave zarisanko.

Takole so ta dan doživeli mlajši učenci:
Gledali smo pravljico Peter in volk, potem smo se igrali, gledali smo tudi risanko Tom in Jerry. Všeč nama je bilo, ker smo izdelovali ropotuljice. (EVA IN JAN, 1. RAZRED)
Učiteljica nam je prebrala pravljico, potem smo izdelovali glasbila – ropotulje, bobne, kitare …). Ni bilo težko, ker nam je vse pokazala učiteljica. (ALENKA IN DOMEN, 3. A)
Dobili smo dobra navodila za izdelavo glasbil. Bilo je v redu in zabavno, ker smo se vmes tudi veliko pogovarjali. (IZABELA IN VAL, 4. B)

Simfonična glasba na filmskem platnu pa je bil naslov kulturnega dne za učence od šestega do devetega razreda. Najprej so se virtualno sprehodili po Cankarjevem domu in njegovih dvoranah ter spoznali nekaj velikih slovenskih umetnikov, po katerih so dvorane poimenovane. Nato so si ogledali odlomke iz osmih filmov ter v skupinah ugotavljali, kako se povezujeta glasba in dogajanje v posameznem filmskem odlomku.

Nekaj mnenj starejših šolarjev:
Ogledali smo si Cankarjev dom in katere dvorane so v njem. Potem smo pogledali osem filmskih odlomkov in videli, kako se glasba ujema z dogajanjem v filmu. Reševali smo tudi naloge. Glasbo imava radi, ker nas sprosti. (AMADEJA IN TAJA, 6. RAZRED)
Na začetku smo si na spletu ogledali Cankarjev dom, dvorane in pomembne slovenske umetnike, po katerih so dvorane poimenovane: Jakob Gallus, Anton Tomaž Linhart, Bojan Štih in drugi. (LENART, 9. A)
Ob odlomkih iz filmov smo si predstavljali, kako bi bilo, če dogajanja ne bi spremljala glasba. Pogovarjali smo se v skupinah in zapisali svoja mnenja. (EMA, 9. A)

Bernarda Pintar

Fotogalerija