Marec – mesec pomladi in sreče tudi v šoli

17.4.2025

Marec je mesec, ki nam prinese novo življenje, prebujanje, pomlad … Dvajsetega marca praznujemo mednarodni dan sreče, ki nas spomni na to, kar nas v življenju osrečuje. To so dodobra izkoristili učenci prvega triletja Osnovne šole Poljane. S svojimi pomladnimi idejami so nas razveseljevali tako v šoli kot v širši okolici Poljan. Pomlad pa je tudi najbolj primeren čas za obisk živalskega vrta pa tudi za šolo v naravi.

Pomlad pa s seboj prinaša tudi sonce, veselje, smeh in ljubezen. Vse to so med glavnim odmorom z nami delili učenci 1. b, 2. b in 3. b razreda. Na stojnicah na zgornjem hodniku in pri zbornici so nam pripravili majhno pozornost, s katero želijo širiti srečo. Obiskali so tudi učitelje. Ko je učiteljica Tina prvošolce povprašala, kako so se počutili, ko so širili srečo, so odgovorili: »Veselo in prijazno. Prijetno in prijazno. Vznemirjeno. Zadovoljno. Srečno. Veseli smo bili, ker so bili vsi veseli, ko so prejeli darilo. Veseli smo, da smo bili prijazni in vse razveselili.«

Mislili tudi na starejše krajane
V prvem triletju so marca, tako kot vsako leto, izvedli tehniški dan. Ustvarjali so izdelke za dekoracijo učilnic, za svoje družine ter darilca za starejše krajane. Svoje izdelke so namenili tudi 170 starejšim krajanom, starim nad 75 let. Starejši učenci so tako ob prihodu pomladi obiskali starejše krajane in jim poleg darilc namenili še nekaj prijaznih besed. Pri tem je sodelovalo več kot 90 učencev naše šole. 

Sedmi razred v živalskem vrtu 
Vtise iz živalskega vrta je v poučen sestavek zanimivo strnil Val Krek: »Za naravoslovni dan smo se podali v Ljubljano v živalski vrt. Videli smo veliko živali, kot na primer tjulnje, mačje pande, orangutane in veliko več. Povedali so veliko zelo zanimivih stvari. Ste vedeli, da je orangutan najbolj nevarna žival v živalskem vrtu? Oskrbnik nam je povedal, da je dvakrat močnejši od človeka in ima tako dobro razvite možgane kot osemletni otrok. Obiskali smo tudi slonico Gango in izvedeli, da ne mara drugih slonov. Pred nekaj leti so ji priskrbeli družbo, ampak se ni izšlo dobro, saj se je Ganga samo prepirala in tepla z drugimi slonicami. Najbolj se razume z oskrbniki. Če bi kdo prišel zraven nje, bi ga napadla. Ko smo si ogledali živali, smo šli v učilnico. Oskrbnica Neža je v učilnico prinesla tri živali: leopardjega gekona, kraljevega pitona in ameriško grlico. Kot zanimivost nam je povedala, da je kraljevi piton dobil ime zaradi faraonke Kleopatre, ker ga je imela za domačo žival. Omenila nam je tudi, da se grlice vedno vrnejo na mesto, kjer so se izvalile. Šli smo tudi v učilnico, v kateri so bila na mizah okostja in lobanje živali. Nekateri so bili ponaredki, a večina jih je bilo pravih. Videli smo lobanjo bobra, kamele, medveda, risa in surikate. Živalski vrt dobi okostja, ki so jih zasegli tihotapcem na meji. Meni je bil naravoslovni dan zelo všeč, zanimiv in veliko sem se naučil.«

Šola v naravi za osmi razred
Šolske novinarke na kratko poročajo o petih dneh v Fiesi: »Vsi dnevi so bili napolnjeni z različnimi dejavnostmi: vsako jutro telovadba, nordijska hoja, sprehodi do Pirana in Strunjana, spoznavanje sredozemskega rastja in morske biologije, školjkarstvo, ribolov, orientacija, lokostrelstvo, raziskovanje jezer v Fiesi. Poučili smo se tudi o trajnostnem razvoju turizma in o solinarstvu. S skupnimi močmi smo za večerjo pripravili školjke, ki jih je marsikdo okusil prvič. Najpogumnejši so zaplavali v morju, ki je imelo 11 stopinj. Vmes pa še kakšen sladoled in večerna zabava.« Vse to bo osmošolcem ostalo v lepem spominu.

Varni na spletu
Večina naših sedmošolcev meni, da zna na spletu zelo dobro poskrbeti za svojo varnost in se tam tudi ustrezno obnašati – da vedo vse, kar je treba. A izkušnje kažejo, da mladostniki in mladostnice v 'teoriji' veliko vedo, v praksi pa nekateri pogosto delajo ravno obratno. Na delavnicah, ki jih v šoli sicer ne manjka, so se pogovarjali o pomembnih pravilih, ki mladim lahko pomagajo, da ostanejo varni, močni in svobodni, upoštevajo različne izkušnje in mnenja ter so drug do drugega strpni, spoštljivi in sodelovalni. Prava moč se namreč ne meri v tem, koga si premagal, ampak koga si zaščitil. Na delavnicah so se prvič srečali tudi s pojmom medijska pismenost, ki jih navaja na to, da varneje in samozavestneje uporabljajo splet in druge medije.

Bernarda Pintar in šolski novinarji