Na digi točko v Gorenji vasi po nasvet

18.4.2024

Lani septembra je ministrstvo za digitalno preobrazbo z Obrtno-podjetniško zbornico Slovenije podpisalo pogodbo o storitvah svetovanja pri uporabi digitalnih javnih storitev. Za prebivalke in prebivalce Slovenije so odprli 222 digi točk po vsej Sloveniji, od tega tri na Škofjeloškem, ena od teh je v Sokolskem domu v Gorenji vasi.

Deluje od novembra lani, od takrat pa je bilo izvedenih 58 svetovanj. »Največ jih je s področja uporabe storitev eZdravja na portalu zVEM, dostopa do e-storitev ZPIZ, pa tudi glede prijav v elektronske storitve in elektronsko podpisovanje. V Škofji Loki pa je danih največ informacij v zvezi z uporabo državnega portala eDavki, uporabo elektronske osebne izkaznice ter registracije in prijave v portal SPOT,« je pojasnila sekretarka Petra Dolenc z OOZ Škofja Loka. Svetovalci največ časa porabijo za splošno obveščanje prebivalcev, kaj in katere elektronske storitve in postopke že omogočajo državni organi. »Starejše prebivalce največ zanima portal zVEM, saj potrebujejo več informacij s področja zdravstva, mlajše pa aktivacija e-osebne izkaznice z možnostjo prijave v elektronske storitve in samo elektronsko podpisovanje.« Število svetovanj, kot opažajo po pol leta delovanja digi točk, po mesecih niha.

Digi točke v sodelovanju z ljudsko univerzo
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije je po vsej državi sicer lani odprla 222 Digi info točk, a se je na osnovi kazalnikov njihovo število že zmanjšalo. Tako od aprila naprej ne deluje več točka v Žireh. Svetovalci vsakodnevno nudijo pomoč pri uporabi digitalnih javnih storitev vsem prebivalcem. »Na Škofjeloškem je Digi info točka na sedežu Območne obrtno-podjetniške zbornice Škofja Loka, medtem ko v Gorenji vasi in v Železnikih svetovanja na točkah potekajo s pomočjo Ljudske univerze Škofja Loka, ki pa poleg tega izvaja tudi različna računalniška izobraževanja. Tako lahko tudi na teh izobraževanjih udeleženci sami spoznajo in aktivirajo določene storitve e-uprave,« so še pojasnili na zbornici.

Brezplačno svetovanje in podpora na voljo vsem
Projekt sicer izvaja Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije v vodilni vlogi, skupaj z mrežo območnih obrtno-podjetniških zbornic, Pošto Slovenije in Združenjem delodajalcev obrti in podjetnikov Slovenije, financira ga ministrstvo za digitalno preobrazbo. Potekal bo do konca novembra letos. Digi info točke so ključno orodje v prizadevanjih ministrstva za digitalno preobrazbo, ki si zastavlja ambiciozen cilj: do leta 2030 naj bi se vsaj osemdeset odstotkov ključnih javnih storitev izvajalo digitalno, obenem pa naj bi enak odstotek uporabnikov javnih storitev uporabljal digitalno identiteto. Da bi to dosegli, sta brezplačno svetovanje in podpora na voljo vsem prebivalcem na digi info točkah.

Digi točka v Sokolskem domu v Gorenji vasi je ob ponedeljkih in sredah odprta od 12. do 15. ure, ob torkih, četrtkih in petkih pa od 7. do 11. ure.

Kako lahko pomagajo svetovalci na digi točkah
Svetovalci na digi info točkah vsakemu uporabniku na razumljiv način nudijo svetovanje in uporabniško podporo s področja digitalnih javnih storitev: uporaba elektronske osebne izkaznice in s tem povezane mobilne aplikacije, prijava v elektronske storitve in elektronsko podpisovanje, dostop do informacij o delu državne uprave na portalu gov.si, dostop do elektronskih storitev na portalu eUprava, registracija in prijava v portal SPOT, uporaba storitev eZdravja na portalu zVEM, dostop do e-storitev ZPIZ, uporaba državnega davčnega portala eDavki, dostop do elektronske zemljiške knjige, uporaba elektronskih vinjet na portalu DARS, storitve z zvezi s študijem in štipendijami, storitve MKGP in UVHVVR, portal Volos in drugih.

Damjana Peternelj