Teden otroka v znamenju hvaležnosti
20.11.2025
Največ dejavnosti v oktobru se je povezalo s Tednom otroka, ki v oktobrski šolski vsakdan tudi na Osnovni šoli Poljane prinese igrivost, raziskovanje, čudenje in sproščenost.
Teden otroka se vsako leto začne na prvi ponedeljek v oktobru in traja do nedelje istega tedna. Del letošnje poslanice ob tednu otroka sporoča: »Prijaznost in hvaležnost sta temelja toplih odnosov. Tako ustvarjamo prijetno vzdušje v igralnicah, razredih, na igriščih in doma. Zato je pomembno, da se že od mladih nog učimo, kako pomagati drug drugemu, spoštovati druge in uporabljati prijazen jezik. Odrasli smo otrokov prvi vzor – z besedami, dejanji in iskrenim odnosom.«
Drugošolci so prav vsak dan v tednu namenili zabavnim dejavnostim. Priredili so dan raznolikih klobukov in pisanih nogavic, raziskovali so bližnji gozd, pekli vaflje in se veliko igrali. Tretješolci si bodo zapomnili žvečilne urice, bitko v nogometu, kostanjev pohod, jutranje bralne urice in šivalnico prijaznih besed. Tudi učenci 4. razreda so se veliko pogovarjali o pomenu prijaznosti, spoštovanja in hvaležnosti. Ugotovili so, da prijaznost ni le vljudnost, ampak prava moč – povezuje ljudi, spodbuja sodelovanje, pomirja prepire in nas uči skrbeti drug za drugega.
O hvaležnosti z najmlajšimi
Poseben pečat Tednu otroka na naši šoli vsako leto dajo učenci šolske skupnosti. Tudi letos so se v duhu medgeneracijskega druženja pod skupno temo Hvaležnost ti bo krila dala – vedno reci prosim in hvala! povezali z otroki iz Vrtca Agata, prvošolci in drugošolci. Ves teden so potekale raznolike dejavnosti, ki so otrokom približale vrednote hvaležnosti, spoštovanja in medsebojne povezanosti. Učenke od 5. do 9. razreda so se skupaj z otroki iz vrtca, prvošolci in drugošolci potopile v čarobni svet knjig in se z njimi pogovarjale o tem, za kaj vse smo lahko hvaležni – od drobnih vsakdanjih trenutkov do ljudi, ki nas obkrožajo. Mentorica Barbara Burjek je ob koncu Tedna otroka ponosno povedala: »Dekleta so z izjemno predanostjo vodila mlajše otroke, jih spodbujala k razmišljanju in ustvarjanju. Njihova prisotnost je bila neprecenljiva – pokazala so, kako pomembno je, da starejši otroci namenijo svoj čas mlajšim in s tem gradijo mostove med generacijami.«
Na Radiu Sora in Radiu 1
Po jesenskih počitnicah so poseben dan doživele šolske novinarke. Obiskale so dve različni radijski postaji – Radio Sora v Škofji Loki in Radio 1 v Ljubljani. Radio Sora je lokalna radijska postaja s posebnim pomenom, v program so zajeti pomembni dogodki v lokalnem in regionalnem okolju. Radio 1 pa je komercialna radijska postaja z bolj lahkotnim zabavnim programom in veliko glasbe. Predvaja vsebine, ki privabljajo čim več poslušalcev in oglaševalcev. Tudi dekleta so spoznala, da je razlika med obema radijskima postajama velika. Ajda in Julija: »Na Radiu Sora je bilo zanimivo, ker smo videli in slišali, kako je voditeljica govorila v živo. Všeč nama je bilo tudi kolekcija zgoščenk, ki jih imajo na Radiu Sora. Na Radiu 1 je bilo odlično in veselo vzdušje.«
Tjaša in Izabela: »Na Radiu Sora se nama je zdelo najbolje, ko smo se preizkusile v govorjenju v živo. Pokazali so nam tudi urejanje zvočnih posnetkov. Na Radiu 1 pa nama je bilo najbolj všeč, ko so nam razkazali nov studio, ki je še v izdelavi. Bile smo prve, ki smo ga videle. Všeč nama je bilo tudi, ko smo se lahko pogovarjale z voditelji radia.«
Šolske novinarke in Bernarda Pintar