Koronakriza

28.5.2020

Doživljali smo jo vsak na svoj način

V preteklih dveh mesecih so tudi na območju naše občine strogi ukrepi ob izbruhu epidemije koronavirusa močno posegli v vsakdan vsakega posameznika. Še posebej so to občutili ljudje, ki so pri opravljanju svojega poklica in dejavnosti v stiku s strankami.

S sprostitvijo ukrepov so tudi okoliščine za njihovo opravljanje lažje, vendar veljajo nova pravila. Kako vse to so in še doživljajo, smo povprašali nekaj obrtnikov, podjetnikov in nosilcev dopolnilnih dejavnosti.

Tilka Bogataj iz Sirarne Bogataj je povedala, da so v tem času morali delati ravno tako kot prej, saj delo z živalmi ne dopušča čakanja. Sprva so ob uvedbi omejitev prostore trgovine zaprli in mlečne izdelke prodajali zunaj. Dela so imeli še več kot običajno, saj so dobivali naročila po elektronski pošti in telefonu, nato so izdelke pripravili in jih dostavili strankam. Ko je veljalo omejeno gibanje med občinami, se je občutil upad prodaje, saj ni bilo strank od drugod. Na srečo jim niso zaprli vseh tržnic, kjer redno prodajajo. Od sprostitve ukrepov imajo zopet odprto, ob čemer upoštevajo dodatna navodila in ukrepe. Opažajo povečano zanimanje za domače izdelke, še posebej osveščenih strank, ki cenijo njihovo seneno mleko.

Frizerka Bernarda Bevk je imela v času strogih ukrepov lokal zaprt. Priznava, da ji je bilo dolgčas po delu in strankah. Po sprostitvi ukrepov pa je, kot se je pošalila, v njenem salonu prava 'norišnica', saj so stranke že težko čakale na odprtje in so množično začele prihajati na urejanje pričesk. Meni pa, da delo frizerja zdaj poteka pod oteženimi pogoji, saj morajo nositi masko in vizir. Bevkova je povedala, da so nekateri po odprtju salona že zelo potrebovali njene storitve, spet drugi so se znašli in ostrigli svoje domače, nekateri moški so se s pomočjo strojčka za striženje uredili kar sami.

Matej Ržek, ki kot nosilec dopolnilne dejavnosti peče kruh in piškote na kmetiji Pr Režen, je svojim strankam v času strogih ukrepov ob epidemiji veliko dostavljal na dom, predvsem kruh, ki ga je spekel še več kot običajno. Prodaja piškotov pa mu je močno upadla. Predvideva, da zato, ker so si ljudje vzeli čas in sami pekli pecivo doma.

Aleš Galof iz pogrebnega podjetja Hipnos, ki opravlja pogrebne storitve v gorenjevaški občini pa tudi po nekaterih drugih, je povedal, da se razmere in obnašanje ljudi ob pogrebih ne razlikujejo veliko glede na občino. Nekateri v času epidemije niso upoštevali navodil za pogrebe v ožjem družinskem krogu in vseeno prišli, zato so jih njegovi zaposleni opozarjali na pravila. Več razumevanja razmer je bilo pri strankah oziroma svojcih pokojnih.

Gašper Peresciutti iz Mesarstva Perešuti je povedal, da poslujejo normalno, prodajajo tako v svojem lokalu kot na tržnici, pa tudi v spletni trgovini, kjer imajo od začetka koronakrize porast prodaje izdelkov. Z dostavnim vozilom jih po spletnem naročilu dostavljajo strankam na želeno lokacijo večkrat tedensko.

Boštjan Poljanšek je tako kot vsi gostinci moral zapreti gostilno Na Vidmu v Poljanah, kar se v njeni dolgi zgodovini najbrž ni velikokrat zgodilo. Ob omilitvi ukrepov je za stranke najprej odprl vrt in pokrito teraso. Kot je povedal, so mnogi stalni gostje močno pogrešali druženje, zato so z velikim veseljem sprejeli novico o ponovnem, sicer delnem, odprtju gostilne. Stranke so tudi poklicale in vprašale, ali že imajo odprto, nekatere tudi o tem, kako se je treba pravilno obnašati ob obisku. Kot je še dodal Poljanšek, je tudi zdaj, ko lahko hrano strežejo tudi v notranjih prostorih, s protikoronskimi ukrepi kar nekaj skrbi, vendar ostajajo optimistični.

Jure Ferlan

Fotogalerija