Skrbijo za svojo zaščito in zaščito strank

23.4.2020

Poslovanje trgovin, lekarne, pošte v času epidemije COVID-19

V občini so bile mesec dni odprte le živilske trgovine in trgovine s kmetijsko robo, lekarna in pošte. Pozanimali smo se, kako poteka delo v teh novih razmerah, kako so prilagodili poslovanje, kako skrbijo za zaščito svojih zaposlenih in strank.

V lekarni v Gorenji vasi so v skrbi za zajezitev širjenja okužbe skrajšali odpiralni čas na sedem ur, tako da je lekarna odprta le od 8. do 15. ure. »Obseg dela je sedaj večji, saj imajo stranke, ki bi se sicer prerazporedile čez cel dan, zdaj omejen čas dostopa do nas. Zaposlene ves čas nosimo zaščitne maske, roke si redno umivamo in razkužujemo, na izdajna mesta pa so bila nameščena zaščitna stekla. Prav tako naša čistilka redno razkužuje delovne pulte, kljuke, tla in vse ostalo potrebno,« je pojasnila Nataša Šifrar Bernards, vodja lekarne Gorenja vas, in dodala, da stranke v lekarno spuščajo posamično ter da so občani zelo disciplinirani in spoštujejo pravila. »V večini uporabljajo zaščitno opremo (maske in rokavice) in se poslužujejo tudi razkužila, ki je nameščen ob vhodu v lekarno.«

Čim manj stika med pismonošo in naslovnikom
Tudi Pošta Slovenije je sprejela kar nekaj ukrepov in spremenila način poslovanja. Kot pojasnjujejo, so v postopkih vročanja poštnih pošiljk v dostavi sprejeli vrsto ukrepov, s katerimi se želijo izogniti osebnemu stiku med pismonošo in naslovnikom in čim več vročitev opraviti brez fizičnega kontakta oz. brez podpisa ob prevzemu pošiljke. Poleg tega Pošta Slovenije spodbuja naslovnike, da pakete naročajo in prevzemajo na alternativnih mestih, ki ne zahtevajo fizičnega kontakta, kot so paketomati ali pa se je mogoče s pismonošo dogovoriti za dostavo pošiljke na dogovorjeno mesto (na primer pred garažo). »Naslovnike in spletne trgovce prosimo, da se izogibajo plačevanju po povzetju in uporabljajo spletna plačila. Tudi za pisma, ki se vročajo po posebnih zakonih, smo uredili na načine, da naslovnik in pismonoša na dostavi nimata fizičnega stika. Tako na primer naslovnik prejme obvestilo o prispeli pošiljki, pošiljke pa mu, če to ni nujno, ni treba prevzeti na pošti, ker jo bo po poteku roka za prevzem prejel v svoj hišni predalčnik. Priporočena pisma se brez podpisa naslovnika vročajo z vlaganjem v hišni predalčnik,« je pojasnila Megi Jarc s Pošte Slovenije. Za vse pošiljke, ki jih pismonoša na dostavi ne more vročiti brez fizičnega kontakta, pa se naslovniku pusti obvestilo o prispeli pošiljki, da pošiljko prevzame na pošti. Pošta v Gorenji vasi je sicer odprta od 9. do 15. ure, pogodbena pošta Sovodenj je odprta od 8. do 11. ure, pogodbena pošta Poljane pa od 9. do 13. ure.
Na Pošti Slovenije sicer v drugi polovici marca opažajo znaten upad poštnih storitev – najbolj se je zmanjšal obseg pisemskih pošiljk, logističnih storitev in prodaje blaga na poštah, za petino so upadle tudi denarne storitve. Upad beležijo tudi pri paketnih storitvah, a se ta počasi zmanjšuje zaradi povečanih oddaj spletnih nakupov in izvedenih ukrepov pri vročanju paketnih pošiljk. Dodali so še, da v vseh poslovalnicah sledijo priporočenim ukrepom za omejevanje širjenja okužb in tudi občani po njihovih besedah spoštujejo varnostno razdaljo, pošto pa obiskujejo predvsem zaradi plačila položnic in opravljanja drugih denarnih storitev ter prevzema pošiljk.

Manj nakupov, a je košarica večja
Trgovina Mercator v Gorenji vasi po besedah poslovodje Urške Prezelj posluje dobro glede na razmere: »Število nakupov je nekoliko manjše, je pa povprečna košarica nekoliko večja, ker skušajo ljudje manjkrat priti v trgovino in kupijo nekaj več na zalogo.« Sicer v trgovini spoštujejo uredbo vlade, priporočila NIJZ in Mercatorjeva interna navodila v primeru epidemije. »Zaposleni nosimo zaščitne maske in rokavice, redno razkužujemo delovne površine (mize, pulte, tekoče trakove), dodatno tudi ročaje vozičkov in košar, skrbimo za to, da je sočasno v trgovini dovoljeno število kupcev,« je pojasnila Prezljeva in dodala, da kupci kar upoštevajo preventivne ukrepe. »Včasih je treba kaj dodatno pojasniti, posebej na začetku smo morali koga še opomniti, da brez maske in rokavic ne more v trgovino. Nekaj več gneče je ob četrtkih, ko imamo popust za upokojence, ampak ker nam pripadniki Civilne zaščite od četrtka do sobote pomagajo pri vhodu, je zdaj za nas, zaposlene v trgovini, vse neprimerno lažje, saj same zaposlene vsega tako dobro ne bi zmogle. Ob tej priložnosti se jim iskreno zahvaljujemo!«

V porastu je elektronsko naročanje
Trgovina Kavčič iz Lučin je omejila hkratni obisk na največ dva kupca v trgovini, prilagodili so tudi delovni čas. Lastnik Tadej Kavčič je dejal, da ljudje razumejo ukrepe in se držijo navodil za omejevanje širjenja okužb. Sprva so imeli težave z dobavo kvasa in toaletnega papirja, zdaj večjih težav ni več. So pa svoje poslovanje prilagodili razmeram in tako ponujajo možnost, da stranke pri njih izdelke naročijo po elektronski pošti ali telefonu in paket prevzamejo pred trgovino, denar pa pustijo na dogovorjenem mestu. Tako poslovanje poteka brez fizičnega stika, nudijo pa tudi možnost razvoza naročenih živil. Veseli so, da je med strankami veliko povpraševanja po takem načinu nakupovanja, saj se jim oglašajo kupci tudi iz bolj oddaljenih krajev.

Več prometa beležijo tudi v Poljanah
Tudi v poljanski poslovalnici Loške zadruge so s prometom v zadnjem mesecu zelo zadovoljni, saj beležijo velik porast. »Pozna se, da ljudje ne hodijo v trgovine v druge občine, zato je prometa še več. Na začetku smo trgovino imeli odprto do 16., zdaj pa do 18. ure,« je pojasnila poslovodja Petra Košir. Njihovo delo se je spremenilo tudi v tej smeri, da potniki ne hodijo v trgovino, pač pa izdelke naročajo po telefonu ali elektronski pošti. »Včasih telefoni skoraj pregorijo, saj je klicev veliko, kličejo pa nas tudi stranke. Trudimo se po najboljših močeh, da bi bili vsi zadovoljni,« je še dejala Koširjeva in pojasnila, da za varnost zaposlenih in strank skrbijo z ohranjanjem varnostne razdalje, uporabo zaščitnih mask in rokavic, razkuževanjem rok, vozičkov in blagajniških trakov, naenkrat pa je v trgovini lahko največ pet strank. Dodala je še, da sprva nekateri ljudje situacije niso jemali resno. »Ko nošenje mask in rokavic še ni bilo obvezno, je bilo glede tega kar nekaj panike in tudi posmeha. Ob pomoči Civilne zaščite se je stanje umirilo. Zahvaljujem se vsem, ki so nam pomagali z lepo besedo in tudi za podarjene maske posameznikov, ter Civilni zaščiti, ki je organizirala prostovoljce, ki so opozarjali in osveščali stranke,« je zaključila Koširjeva.

Tina Dolenc

Fotogalerija