Vsebine prilagojene potrebam ponudnikov

21.10.2021

V tednu od 2. do 9. oktobra je na Loškem potekal 19. Teden podeželja, katerega namen je promocija podeželja, njegovih dejavnosti in predstavitev razvojnih aktivnosti.

Razvojna agencija Sora (RAS) Škofja Loka je v sodelovanju z LAS loškega pogorja, Kmetijsko gozdarskim zavodom Kranj, Oddelkom za kmetijsko svetovanje Škofja Loka, Javnim zavodom Ratitovec, Zavodom Poljanska dolina in Čebelarskim društvom Škofja Loka tudi tokrat pripravila zanimiv in aktualen program.

Kot je povedala svetovalka za regionalni razvoj in razvoj podeželja Kristina Miklavčič, so z letošnjo izvedbo zadovoljni. Kljub sedanjim razmeram in omejitvam so izvedli vse načrtovane aktivnosti. "Odziv udeležencev je presegel naša pričakovanja. Žal se vsi zainteresirani zaradi prostorske stiske niso mogli udeležiti delavnice peke kruha in drobnega pekovskega peciva." Delavnico s 17 udeleženci sta v Karlovskem mlinu v Žirovskem Vrhu izvedla Kristina Frlic in Miran Ahčin iz Biotehniškega centra Naklo. Katica Mikelj je na turistični kmetiji Jamnk v Stanišah pri Škofji Loki izvedla kulinarično delavnico – priprava starih loških jedi na sodoben način. Teden podeželja so odprle in zaključile tržnice kmetijskih izdelkov in pridelkov z bogatim spremljajočim programom v Gorenji vasi, Škofji Loki, Železnikih in Žireh. Vsem tistim, ki si želijo nadgraditi svoje znanje pridelave semen ali razmišljajo, da bi postali del lokalne pridelave semen, so bila v okviru Tedna podeželja na voljo individualna svetovanja. Zanimivo je bilo tudi v Čebelarskem domu v Brodeh. Obiskovalci so si ogledali čebelnjak, zeliščni vrt, nasad medovitih rastlin, pokusili med, ustvarjali z voskom … 

Osrednji dogodek Tedna podeželja je bilo strokovno srečanje na temo kmetijstva na Škofjeloškem. Študenti oddelka za geografijo filozofske fakultete pod mentorstvom prof. dr. Irme Potočnik Slavič so predstavili rezultate analize kmetijstva na Loškem. Ti bodo dobra popotnica prihodnjim razvojnim strategijam. Srečanja so se udeležile strokovne institucije, zadruge, občine, društva ter drugi akterji s področja razvoja podeželja in kmetijstva na Loškem, ki jim je bilo poleg izsledkov analize predstavljeno še delo LAS loškega pogorja v preteklem programskem obdobju. Z manjšo degustacijo sta se predstavila ponudnika blagovne znamke Babica in Dedek. Po podatkih iz aprila na Loškem deluje 1584 kmetij. Po mnenju Miklavčičeve je kmetijstvo v prihodnje lahko sopotnik vsem razvojnim aktivnostim, ki jih izvajajo, tudi na področju turizma in kulinarike. "RAS že pelje projekte v to smer in tako bo tudi v prihodnje. S povezovanjem in skupnim delom podpornih institucij lahko prispevamo k ohranjanju in nadgradnji kmetijskih dejavnosti. Verjamem, da kmetje in nosilci dodatnih dejavnosti na kmetijah še vidijo priložnosti za nadaljnji razvoj, žal pa na kmetijsko politiko nimamo vpliva." Po zbranih podatkih študentov geografije je bilo leta 2004 39 kmetij z dopolnilnimi dejavnostmi, letos je takih že 184. Na Loškem je štirideset odstotkov vseh kmetij Gorenjske. V blagovno znamko Babica in Dedek se je v obdobju 2000–2020 vključilo 76 ponudnikov, v zadnjih desetih letih 36 ponudnikov in 151 novih izdelkov, 15 ponudnikov je iz občine Gorenja vas - Poljane. "Glede na velikost območja in število prebivalcev smo eno izmed območij z največjim številom dopolnilnih dejavnosti v Sloveniji. Ponašamo se z najstarejšo blagovno znamko, ki obstaja že dvajset let, živi in se razvija dalje. Tudi zaradi tega in izjemne delavnosti ljudi mislim, da bo kmetijstvo na Škofjeloškem 'živelo' še dolgo."

Program tedna podeželja je bil med udeleženci dobro sprejet. "Vsebine so vsakokrat prilagojene potrebam ponudnikov. Moje vodilo pri izvedbi je vključiti čim več sodelujočih, se povezati z drugimi strokovnimi institucijami, saj je zaradi prevelikega obsega dela in birokratskih zahtev priložnosti za povezovanje, sodelovanje in skupne akcije, premalo. Poudarek dajem praksi – predstavitvi konkretnih ponudnikov, društev, rezultatov projektov, veliko je prikazov in aktivnih delavnic z udeleženci," je razložila Miklavčičeva, ki je za konec poudarila: "Podeželje na Škofjeloškem je res lepo in tudi zelo aktivno ter podjetno. Veliko imamo dejavnosti, kakovostne produkte in storitve, zato je prav, da je en teden v letu posvečen prav tem vsebinam!"

Lidija Razložnik